20. července 2016

Neber každý výrobek zdarma

Vítej u nového článku!

Páni, delší dobu jsem nepsala žádné názorové články, že ano? Bohužel jsem moc nevěděla, o čem psát. Brigáda, koně, přítel ... to vše vyčerpává a člověk si teď raději lehne a odpočívá než píše. Ale i tak si čas na blog najdu a dnes tu máte nový názorový článek.

Na spolupracích není nic špatného. Tento názor zastávám a držím se ho. Ovšem jsou tu jistá pravidla, kterých by se měla blogerka či bloger držet.

Pro začátek si uvedeme jeden příklad. Je to již delší dobu, co jsem si povídala jsem si se svou kamarádkou, která je také blogerka (bohužel jí žádný blog nevydrží dlouho a aktuálně se už nevídáme) a ona se mi zrovna radostně chlubila nad svou první spoluprací. Zeptala jsem se jí, jaká to je a ona nadšeně řekla, že jakýsi pleťový krém. Proč ne, říkala jsem si. Ovšem když jsem se zeptala, jaký a k čemu se používá, tak mi začala mluvit o složení, co obsahuje a u jednoho momentu jsem se zarazila. Krém obsahoval včelí jed a přitom ona je na včelí jed alergická. Když jsem jí to řekla, jen odpověděla, že je to přeci zdarma a byla by blbost to zahodit.

Bohužel přesně tento případ jsem viděla i u ostatních blogerů. Často berou totiž naprosto vše, i to, co nesouvisí s jejich tématem. Bylo by to i divné čtenářům, představte si, že by se na mém blogu objevila recenze na nejnovější model nějaké motorky. To už něco o daném blogerovi vypovídá.

Často se mi stává, že si blogeři na daný produkt stěžují a hned v zápětí se dozvíte, že danou věc v produktu ani nemají rádi. Pak si říkám: proč to tedy brali? Proč si nejdříve produkt neprostudovali, nepřečetli o něm informace? Přesně toto totiž dělám vždy, když mi někdo něco nabídne. Prostuduji, zda tam není něco, co mě nevyhovuje a zvážím, zda je to opravdu něco, co mohu posudit a využiji to. To je zásada, které se držím opravdu pevně a nestalo se mi, že bych byla s nějakým produktem nespokojená. Protože musíte vybírat pořádně a číst.

Ano, je skvělé mít věc zdarma, ale člověk musí zvážit všechna pro i proti. Využiji danou věc? Stojí mi to za to? Mohu čtenářům nabídnout objektivní hodnocení? Slušuje se daná věc s tématem blogu? Dle mého minimálně tyto otázky by si měl každý zodpovědět, než řekne ano ...

Máte spolupráce? Vybíráte je pečlivě? Berete vše, co vám kdo nabídne?

18 komentářů:

  1. Já zatím žádné spolupráce nemám. :) Jinak mám na to podobný názor - čeho je moc, toho je příliš.

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Mám na to stejný názor. Taky bych nevzala spolupráci, kde je ve výrobku špatné složení,či bych ten výrobek nevyužila. Pak lidem leží milion produktů doma, které nikdy nepoužijí, ale vemou je jen protože to je zdarma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, to mi přijde k ničemu ... k čemu bych doma měla například motor do motorky když mám auto? :D

      Vymazat
  3. Také na to mám stejný názor jako ty. :) Mně skoro žádné spolupráce nechodí. Většinou jsem dříve firmy oslovovala sama-přičemž se jednalo o knihy-tak je to trochu jiný, než u té kosmetiky :D.
    Každopádně na to mám stejný názor. Nemyslím si, že je dobré brát všechno... sice jsou ty spolupráce všechny lákavé, ale je blbost je brát když s tím daný blog nesouvisí nebo když ti to už jen podle čtení nevyhovuje :)
    Skvělý článek!:)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To oslovování je náhodou dobré, vybereš si firmu a víš, že danou věc alespoň využiješ. :) A děkuji!

      Vymazat
  4. Zdravím!
    Tvůj článek je pravdivý. Ovšem blogerky a youtuberky vezmou kolikrát všechno, protože to jsou třeba jejich první spolupráce a tak to prostě vezmou, až později si uvědomí, že nemusí přijmout všechny spolupráce a měli by si pečlivě vybírat. Ta 'tvoje' zkušenost s tím včelím jedem je fakt ošklivá. Oslovování firem je super, protože když je kontaktuješ snažíš se co nejvíce a je vídět, že máš o dané produkty vážně zájem a podle toho bude následovná recenze také vypadat :)
    P.S.
    S blogem zažíváme nový začátek, tak bysme byli rádi, kdyby sis udělala trochu času + tam zanechala nějaký support, pokud budeš chtít :)
    https://mujzivotvpismenech.blogspot.cz/
    Děkuji a přeji hezký zbytek dne
    Luci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak to dělám. Pak je to výhodné pro obě strany. Na blog se podívám, děkuji za komentář. :)

      Vymazat
  5. Úplne súhlasím s tvojím názorom, ja som teda ešte nemala žiadnu spoluprácu, ale príde mi dosť nepekné voči čitateľom mať spoluprácu s nejakou značkou, ktorá vám ponúkne taký produkt, ktorý by ste ani nezakopli, či už druhom alebo zložením.

    www.frenchstyle.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Mám spolupráci na knihy, ale ty si pečlivě vybírám. Jasně, je to zdarma, ale nebudu číst všechno, i to co nechci. Navíc mám i svoji četbu, takže si recenzáky, neberu každý měsíc. Beru to spíše jako takové zpříjemnění...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba já si knižní recenze nedokážu představit, čtu tolik, že bych snad na to ani neměla čas. :D

      Vymazat
  7. Souhlasím :) podle mě s tím, že jsi ke čtenářům upřímná a jednáš s nimi na rovinu, dojdeš nejdál. Kdyby se na beauty blogu vyskytla recenze na něco, co s tím absolutně nesouvisí, brala bych to i jako takovej výsměch a absolutní nerespektování čtenářů... "díky vám mam motorku zdarma, podivejte se". Hezky sepsáno:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, aspoň neztratíš takovou tu důvěru, co k tobě čtenáři mají. :)

      Vymazat
  8. Zrovna dneska jsem vydala článek, který se tak trochu týká i spoluprací.. Já proti nim absolutně nic nemám, ale jak sama píšeš, měly by nějakým způsobem do blogu zapadat, ne z něj vyčnívat.. Sama jsem už nějaké spolupráce přijala a už teď některých lituju a vím, že znovu bych do toho nešla, ale alespoň jsem se poučila..

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk je musí kontrolovat a pak to bude přínosné pro obě strany ... :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!