24. května 2016

Maturito, už nikdy víc!

Vítejte u nového článku!

Ani nevíte, jak jsem ráda, že to období neustálého učení a stresu mám za sebou. A úspěšně jsem složila dne 23.5. maturitní zkoušku. A teď tři měsíce volna! Ráda bych vám napsala mé dojmy, rady z mé maturity.


Učení, mučení
Jsem člověk, co nesnáší učení a vlastně se ani učit pořádně neumí. Nebo jsem pořád nenašla způsob, jak se vše pořádně naučit. Takže pro mě bylo hodně těžké se přimět se učit několik hodin denně. Bylo to utrpení, zvláště, když bylo venku tak hezky! Byla jsem ale ráda, že jdu jako jedna z prvních už v pondělí, takže jsem to měla rychle za sebou.

Den D
Ten den jsem nemohla spát. Vstávala jsem asi hodinu před budíkem a snažila se uklidnit na počítači. Možná jsem se měla učit, ale to by mě akorát zmátlo a nechtěla jsem mít ten pocit, že nic neumím. Hodila jsem věci do auta a vyrazila směr mojí popravy školy, na poslední část maturity, ústní zkoušky. 

Ve škole byla cítit všeobecná nervozita. První bylo slavnostní zahájení, kde byla předsedkyně, její místo předsedkyně a učitelé, co nás budou zkoušet. Bylo mi špatně od začátku skoro do konce. Aby ne, když máte pocit, že jste zkazili co šlo a výsledky měli být až ve dvanáct hodin. Maturovala jsem ze čtyř předmětů: angličtina, čeština, ošetřovatelství a psychologie. 
Angličtiny a ošetřovatelství jsem se bála nejvíce. Nechtěla jsem mít téma Anglie a USA a hle, vytáhla jsem si Anglii. Zaúpěla jsem a snažila si vzpomenout na co nejvíc věcí. Byla jsem vystresovaná, ale byla jsem taky ráda, že jsem všemu rozumněla a mohla i odpovídat (naštěstí to byly otázky, na které jsem většinou znala odpověď). 

Další byla na řadě čeština. Opět jsem měla své neoblíbence, které jsem nechtěla a zrovna jsem si jednoho vytáhla. Zatracenou Babičku! Připadá mi ale, že jsem toho řekla hodně a stejně, mít o 2 body méně, neudělala bych to. A to jsem myslela, že čeština bude jedna z těch lepších. A dopadla hůře než angličtina, která dopadla dost překvapivě dobře.

U ošetřovatelství jsem si vytáhla téma Ošetřovatelská péče o ženu před, při a po porodu. Byla jsem ráda, že to není otázka, kde musíte říkat léčbu, vyšetřovací metody a podobně. Dopadlo relativně dobře, známku mám stejnou jako při normální škole. 

Poslední byla psychologie. Té jsem se nebála a upřímně, neučila jsem se na ní, jen jsem se podívala na první otázku, to byla historie a tam jsou pojmy, které se naučit musí. Byla tam i legrace! Učitelky se smáli u všech maturantů, protože někdy byli odpovědi opravdu vtipné. Ale co, měli jsme hotovo a čekali na výsledky.

Mám maturitu!
Nastoupili jsme před výbor a předsedkyně četla výsledky. Když přečetla moje, ulevilo se mi! Mám maturitu! A na první pokus, nemusím sem v září! Byli jsme všichni rádi. Poté jsem tam byla až do pěti, protože odpoledne maturovaly další tři spoužačky. A domu jsem chtěla jet, zrovna když Kladno postihla pořádná bouřka s kroupy. Takže jsme se s přítelem schovávali v autě a čekali, dokud to nejhorší nepřejde. Adrenalin to byl pořádný tedy, půlka města zatopená, vypadla v celém městě elektrika a všeobecně všude byl zmatek. Všude popadané listí, stromy, větve, místy hustá mlha a potkala jsem i dvě nehody. Den to byl napínavý od začátku do konce. Ale teď již mohu odpočívat!

Jak jste vy, letošní maturanti uspěli? A co vy, co vás teprve čeká, těšíte se na ní? Kdo již maturitu máte, pamatujete si na ty stresy?

12 komentářů:

  1. Já jsem maturovala loni a pamatuju si, jak jsem byla šťastná, když jsem to udělala, protože jsem tam šla upřímně s tím, že to nedám.
    Hlásíš se na vysokou školu? Jestli ano, kam přímo? :)

    OdpovědětVymazat
  2. mě to čeká příští rok, takže se vůbec netěším a mám nervy už teď když čtu tyhle články. Osobně mám největší strach z češtiny protože literatura je pro mě propast. Každopádně ti gratuluji a užívej si volno co jen to jde :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já o svaťáku zasedla k učení a vstala od něj asi v neděli večer. Ale vyplatilo se. Šla jsem v pondělí jako první, v poledne už byla venku se samejma jedničkama. Pohoda. Hlavně aby klapla vytoužená vš. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, jedničky bych taky chtěla. :D Ale jsem ráda, že ji mám. :)

      Vymazat
  4. Taky jsem letos maturovala a nakonec to bylo docela fajnovy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fajnový bych to asi neoznačila, ale pravda byla, že jsem to čekala hroznější. :D

      Vymazat
  5. Tak gratuluji. :) To tak bývá, že si vytáhneš právě to, co moc nechceš. Ale zvládla jsi to. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!