5. března 2016

Rady a tipy k blogování

Přeji krásný den!

Slibovala jsem vám článek o radách a tipech k blogování. Tyto rady jsou z mých osobních zkušeností a jsou z různých ohledů. Je to vlastně takové shrnutí, kterého by se mohl blogger držet (samozřejmě nemusí, je to na něm), ale myslím, že je dobré, když některý z bodů dodržuje.


  • Vzhled blogu - Ano, tento bod budu pořád zmiňovat, protože pořád je to pravda. Platí to pořád, buď originální. Vytvoř si příjemný vzhled, který se bude líbit tobě, ale nebude čtenářům stěžovat čtení (určitě není dobré černé pozadí a bílý text). 
  • Pravidelnost - Důležité je stanovit si určitý systém. Máte hodně nápadů na články? Nemůžete je ale vydat všechny najednou. Dejte si dny, kdy budete psát a vydávat články. Dobré je vydat 1-2 články za týden. Já osobně vydávám každý třetí den, občas ale udělám vyjímku.
  • Zápisník - Nevěřila jsem, že by mi nějak pomohl, ale je to pravda. Můžete si koupit malý sešit nebo zápisník či postačí jen mobil. Hodí se to pro zapisování článků. Často si tam píšu i různé data a úspěchy, abych na nic nezapomněla. 
  • Čas - Nebudu nic předstírat, občas je blogování na pěkně dlouhou dobu. Vymyslet článek, napsat ho, přečíst si ho po sobě, poté ještě nějaké úpravy, zveřejnit, propagovat ... je toho dost a já osobně mám vždy v týdnu jeden den, kdy se blogu věnuji více než v obvyklé dny, kdy se i učím.
  • Vazba se čtenáři - Na starém blogu jsem toto nedělala a vím, jak to bylo hloupé. Je pěkné nějakým způsobem ukázat čtenářům, že si jich vážíte, odpovědět na jejich komentáře, dotazy či uspořádat nějakou soutěž. Budou vědět, že vám na nich záleží a budou se rádi vracet.
  • Nebrat si tolik hatery - S tímto se bohužel každý bloger nejméně jednou setká. My lidé jste závistiví tvorové a často urážíme vědomě ostatní jen proto, že jim závidíme to, co sami nedokázali. Proto je dobré obrnět se vůči této nesmyslné kritice a přijímat pouze tu konstruktivní (která vám něco dá a díky ní se lepšíte). Je to těžké, ale je to důležité pro budoucnost blogu.
  • Gramatika - Ano, někomu se to může zdát jako maličkost, ale chyby je pokaždé dobré si pohlídat. Nikdo nejsme dokonalý, ale překlepy se dají  lehce najít po přečtení. a když tolik češtinu nezvládáte, poprostě někoho o pomoc.
  • Přehlednost na blogu - Mám ráda, když se na blogu vyznám a to neberu jen u sebe. Vadí mi, když musím danou rubriku nebo článek složitě hledat. Proto je dobré mít vše přehledně urovnané. Stejné je to i u článků.
  • Buď originální - Je těžké se prosadit, protože v dnešní době je opravdu velké množství blogů. Ovšem každý si svým originálním stylem dokáže najít čtenáře. I když by jich neměl stovky, měl by se naučit si vážit těch, co má.

Blogování je krásný a tvůrčí koníček. Proto všem přeji hodně štěstí a úspěchů v něm!

Jaké jsou vaše rady a tipy k blogování?

21 komentářů:

  1. Zajímavé tipy, zkusím se zamyslet nad tou pravidelností, něco na tom bude. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Chybí mi tu jeden podstatný bod, a tím je kontrola jazyka a volba lexika. Může se to zdát jako maličkost, ale bloger si vytvoří svůj osobitý styl a bude zapamatovatelný. A taky tím, že dbá o korekturu svých textů, nebude odrazovat čtenáře hloupými chybami. Každému to občas ulítne, ale když jsou v článku čtyři chyby, tak je to akorát tak na křížek. Člověk začne potom hledat další a nesoustředí se na obsah nebo článek zavře. Podle jazykové úrovně čtenáře. A kdo se soustředí jen na vrstvu neználků? Nikdo. Přece chceme zasáhnout co největší počet lidí. :-)
    (V únoru jsem četla Annu Kareninu z roku 2015. Něco hrozného. Jedna chyba za druhou. Třeba chyběly tečky na konci vět. Stávalo se to chaotickým. Knihu jsem kvůli tomu ani ne v polovině odložila.) Dříve jsem články zveřejňovala hned po napsání, spoléhajíc na autokorekturu prohlížeče. Dnes raději třikrát kontroluji a vyplatí se to. Někdy ujedou překlepy, které nejsou brané prohlížečem jako chyba (třeba u tebe ve článku takové chyby jsou :-) ). Jinak moc krásný článek. Občas si to musíme připomenout všichni! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tento bod jsem zapomněla. Asi ho doplním.

      Děkuji za přínosný komentář. :)

      Vymazat
    2. Vždycky říkám, že je lepší si článek zkontrolovat po sobě třeba 3x a ještě to dát "čistejm očím" přečíst.

      Vymazat
  3. Zajímavý článek, ráda jsem si ho přečetla. Sice tam není nic, co bych už neznala, ale člověk si to rád připomene. S těmi chybami má Taychi pravdu, ty jsou opravdu odrazující a člověk by si měl po sobě článek přečíst. Já to dělám třeba 3x a vždy tam nějaký překlep nebo drobnou chybičku najdu.

    Týna
    TP-Bloggers

    OdpovědětVymazat
  4. Super tipy, pouvažuji o používání zápisníku! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tipy fajne. Sice se podobné věci dají dočíst i jinde, ale pokud se to k někomu začínajícímu blogerovi dostane, je jedno odkud.

    Za sebe bych se přikláněl k tomu, abys to nepsala takhle souhrně. Je to podle mě hrozně netaktický. Spíš to sekej na díly a sérii na pokračování.

    1) V jednom dílu se o dílčí oblasti můžeš líp rozepsat
    2) Máš díky tomu prostor pro více článků
    3) Déle si udržíš čtenářskou pozornost. Ta kouzelná myšlenka "Pokračování příště" na konci jedné části dělá hrozně moc. Spíš se budou vracet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to právě takto připadalo více praktické. Zase ale nechci, aby pak články byly až moc krátké ... :/

      Vymazat
  6. S tim mnozstvim clanku mam vecny problem. Ale uz jsem pokrocila a jsem na polovine. I tak to ale znamena jeden clanek denne :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud máš nápady na dlouhou dobu, proč ne. :D :)

      Vymazat
    2. Tak já mám dohromady osobní blog o tom co mě baví, navíc knižní recenze, takže já mám články pořád :-)

      Vymazat
    3. Pravda, knih není nikdy dost! :)

      Vymazat
  7. nekopírovať nekopírovať ale byž originálny, mala som s tým skusenosti ze prave odo mna jedna "blogerka" okopirovala :D , takze toto mi najviac vadi , potom gramatika, (aj ja sa obcas pomylim, ale tie zakladne pravidla gramatiky by mohli vediet) u mna mozno chýba pravidelnost clankov, no snazim sa ich publikovat tak ako som si povedala, aj ked nemam tolko vela casu :)

    TeenMumy

    OdpovědětVymazat
  8. V podstatě s tebou můžu jen souhlasit :) Tohle je doopravdy dobrý článek. Kéž by nějaký takový byl, když jsem začínala blogovat, tehdy byly všude samé... no prostě pitomé rady, většinou jak si zvýšit návštěvnost aniž by se skutečně zvýšila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Snažím se vycházet ze zkušeností, co mám ověřené. :)

      Vymazat
  9. Skvelý článok, začínam s blogovaním a moc mi to pomohlo. ďakujem :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!